Spooooooky!

I fredags var jag på det årliga julbordet med mina syrror.. Trevligt kalas, vi åt en sjujädrans god buffé. Gillar vanligtvis inte julbord, men detta går an. Får man frossa bland 70 olika korvar, ostar, såser, crémer o allt vad de nu heter så finns det alltid något man gillar. Satt och pratade mycket spökhistorier då Högbo bruk har en del historier och många gäster även personal som upplevt underliga ting. Vi sov över i en familjestuga allesammans. Tidig morgon (för mig ja, runt 9) gick vi upp och gjorde oss klara för frukostbuffén. Riktigt gott! Även på den fanns allt man kan tänka sig, givetvis tog jag lite väl mycket och orkade inte mata i mig allt, men gott var det.
Suss o ja åkte i förväg och inhandlade nya dojor och några öl till kvällen.
På kvällen drog jag till micke på förfest, trevligt som fan. Det spelades gitarr och var allmänt trevligt, kvällen slutade med flottaren.

På söndagen drog jag bulan o micke till rodis och åt en efterlängtad bakispizza, mådde iof som en prins och var inte bakis, men gött me pizza iaf =) Efter det satt vi o slöa hos empa, sen drog vi på fotbollsupptakt, om ni frågar va jag gjorde där så har jag inget direkt bra svar... men jag satt där i värmen o flina iaf.
Efter upptakten drog vi till micke, o så såg vi på paranormal activity. Ruskigt bra med tanke på att det var en skräckis, vissa scener fick varenda hår på kroppen att resa sig och man kände kalla kårar överallt inombords, sweet.

Måndagen blev en liten skräckis måndag då vi satt o såg på världens sämsta skräckfilm ever made, sen snacka vi lite skit om underliga ting och bestämde oss för att dra på spökjakt vid 12 slaget, ganska kul, men skapligt vidrigt när man har pratat så mycket om det och är i ett tillstånd som man själv satt sig i.. Vi gick där o flumma o bulan jävlades o skulle klämma mig på röven o skratta, tror han var mest nervös :P De hände väl ett å annat, men inget som fick en att tro mer eller mindre på det. Inte sista gången man är på spökjakt iaf, e sugen o få uppleva nå fränt, även om det inte kanske finns eller händer nåt så är det spännande när man triggar upp varandra o smyger omkring som ett gäng 10åringar.. De blir väl inte roligare än man gör sig! =)

Happ, what else, får se om det blir o haka på farsan till holland eller om jag skippar det. Blir nog senare i veckan eller nästa vecka isf. Ska till falun och fixa syrrans dator innan helgen, lär ta o köpa en extern HDD också, tur dom har blivit billigare. Lär ha en själv å eftersom min egna laptop lär in på garanti, nö drygt.

Arrivederci!




Kommentarer
Postat av: Emil

Spökligt värre! Jadu, jag hade inte följt med er på spökjakt vill jag säga. Vad vet jag vad som skulle hända :D Hoppas ni hittade något spöke. Ja, nu blir timmarna allt mindre innan julen är här. Det här året blir det att fira jul i den nya lägenheten. Hoppas du kommer någon gång och hälsa på ;) Det får du göra när du vill.



Ha en skön jul

/emil

2009-12-23 @ 00:21:31
URL: http://www.aramiz.se
Postat av: Emmy

Danne! Som jag sa på efterfesten så skulle jag kolla upp din blogg! Du kanske inte kommer ihåg men här är jag haha! Så himla härligt med din resa, BRA! Du kommer på perspektiv! :)



Gott nytt år 2010 osv osv!

kram emmy!

2009-12-30 @ 15:28:28
URL: http://emmieempire.blogg.se/
Postat av: Danne

härligt! då har man en till blogg o läsa under resans gång :)! Önskar detsamma, god fortsättning och ett bra 2010! Kram!

2009-12-30 @ 23:56:35
Postat av: Bulan

Ahahahahahaha nöp dej i rumpan, dina skinkor är så sjukt heta! :D

2010-02-07 @ 10:29:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0