Golfresa Åland

I helgen var jag, Dan, Hale och Helena till Åland på golfsemester. En sjukt rolig resa som jag aldrig kommer glömma.
Det har varit tokerier redan från början. Har nog inte skrattat så här mycket på flera år. Finns så mycket roliga och dumma grejer att skriva om så jag orkar faktiskt inte skriva ner allt. På fredagen när vi kom fram så spelade vi en 18 håls runda. Jättebra och fina banor! Senare på kvällen så satt vi på hotellrummet och drack lite öl innan vi killar drog till Mangan och gänget. Tjejerna hade en ladiesnight så vi hade våran egen boysnight. Från stugbyn drog vi 6st snubbar iväg på 3 hojar, intressant resa. Sen var vi alla ut på en o samma krog. Trötta och slitna hittade vi hem till hotellet för lite sömn.

På lördagen var det bara att kliva upp kl 07 för att äta frukost och sedan dra ut och spela 18 + 18 hål. Dom sista 18 hålen på andra banan hade vi bokat 2 golfbilar. Efter lunch, dusch och bastu på anläggningen åkte jag med Dan och redan där började jag skratta så jag höll på att dö. Full gas och han hade glömt spänna fast sin golfbag riktigt så den flög av så det small i asfalten. Jag som vanligt kan inte hålla mig och skrattar så jag tror hela anläggningen tittade ut oss =) Haha sjukt kul. När man hade fått igång skrattet så var det rätt svårt att hålla sig resten av hela resan. Varenda tabbe och uttryck när vi lirade var en bra utlösare till ett asgarv. Alltifrån trasiga löskokta ägg i fickan till provsvingar som fick klubban att flyga all världens väg i regnet.
Efter golfen beställde jag och Dan pizza medans Hale och Helena åkte till en kompis för att övernatta där andra natten. Väntetid på en ca 50 min, så vi kom tillbaka till hotellet vid 20 tiden. Efter matbiten höll vi på att somna båda två, men en varm dusch fick igång oss så vi bestämde oss för att gå ut en gång till. Vi gick till Hale och Helena som inte var långt ifrån hotellet, sen blev det en utgång där det va hur mycket folk som helst. En bra och rolig kväll igen.

På söndagen vaknade vi 15 min efter utcheckning. Vi fick halvt panik, missade frukosten m.m. Gick till H&H med alla våra saker, sen mötte vi upp Malin o Mangan för att äta en god lunch. Därefter drog vi vidare och såg på beachvolley world tour finalen, det var kul att få se live!  18.30 gick båten hem mot Sverige och vi kom hem ganska precis klockan 01.00. Hela bilresan hem handlade om bara minnen från denna sjuka resa och rejäla skratt i bilen. De gjorde ont i magen o skratta så mycket och de va t.o.m svårt att få luft. En underbart rolig resa med många bra minnen.
Och klöbb som man är så glömde jag kameran i bilen så har inga att slänga upp.

Nu dagen efter har bara gått åt
av att ta igen sig. Klev upp typ 15.15, va iväg till mor och far, sov på soffan där i 15 min, sen hem och sov middag till 20.30. Snart dags o lägga sig igen, så det har tagit på alla krafter. Men det var värt varenda krona!!

Och äntligen så har vi hittat en resa. Papi och jag drar iväg till Thailand den 11/11 -8/12. Skapligt skönt!!
Nästa uppdatering kommer efter helgen antar jag.

Ciao!

CHECK

Far runt en del, var till strömstad tors-sön med sjävlaste Hinken, det va skoj, minigolf, utgång, sol & bad i havet, shopping, ooo så grillade vi förstås! Soft

Golfade igår med Dan o Jonas, regnet kom väl efter 4 hål så vi avbröt vid 5e. Gjorde ett nytt försök idag med Dan och det blev iaf hela banan.. Skoj att lira lite. Nu blir det en lugn dag sen blir det ålandsresa med gänget.. Tur det händer nånting kul. Sen börjar det närma sig en resa till igen, redan nästa helg, ska försöka ta mig iväg nånstans när man fyller år. Får se vart man hamnar, kanske framför datorn i vardagsrummet.. Det är en resa i sig det också - typ flera meter. Iof så vore det bästa att tillaga lite käk som.. vad sägs om wellington beef, efter "GUDEN" Gordon Ramsays recept, tja, jo han är nog det närmaste gud man kommer i denna värld.

Snabb checklista;

Things to do

[ ] boka thailandsresa
[ ] fixat jobb / praktik
[x] Lirat golf innan ålandsresan
[x] En helg i strömstad med Hinken
[ ] börjat packa ner all skit i lägenheten och påbörjat flytten
[x] /delete facebook

[x] Längtan
[x] Hopp

Tearless grief bleeds inwardly

Då va lägenheten uppsagd. Ska försöka börja packa saker redan i början av september och börja flytta till mor & far. Trist, men ett måste. Händer inte så mycket till vardags så har egentligen inget att skriva om. Känslor skulle man kunna skriva hur mycket som helst om, men hur kul är det att sitta o skriva om hur deprimerad man är, vilka tankar man har, hur man ska gå vidare??

Kan ju nämna att jag
kanske inte är som jag varit innan, eller det är jag inte, och det beror just på hur jag mår. Ibland känner jag inte igen mig själv, och då får det vara så. Gillar ni inte läget så visst, det är helt upp till er. Men så här är det. Antingen så förstår ni, eller inte.. Har själv svårt att förstå någonting utav det här, så antagligen så gör inte ni det heller.

Saknar dig min ängel!! Om du visste hur svårt livet är idag. Innan olyckan hade vi allt, idag har jag ingenting mer än minnen av dig. Älskar dig!!!

spolarvätska

Ännu en liten update då det tar sån tid mellan dom...
Man har sån tur med allt så! Hade ännu en hund på G, dom föddes igår, och givetvis var det bara 4 små tjejer som föddes, jag som bestämt skulle ha en hane om jag ska ha en överhuvudtaget. Lika bra o lägga det på hyllan som det ser ut.

Har mycket på nu i Augusti, möten med terapeuter och en psykdoktor eller va man ska kalla det, redan nästa vecka. Nu i helgen ska jag eventuellt kolla på flygfesten, får se om jag går ut eller inte. Efter alla möten åker jag förmodligen med en vän o gammal arbetskamrat till vår stuga i strömstad och hittar på massa äventyr. Sen ska jag på golfresa till Åland med ett gäng sköna typer! Veckan därefter fyller jag nog år tror jag. Läs och förstå - Jag vill inte bli uppvaktad på något sätt. Låt mig vara, vilket blir lätt då jag åker iväg men jag vet inte vart, bort bort bort.

Jag är fortfarande mellan jobb som det så fint heter, men jag har inget på gång och vet inte vad jag vill göra. Studier vill jag iaf inte, men kan tänka mig en yrkesutbildning. Stämplingen man har är lite väl låg så har i det närmaste bestämt mig att säga upp lägenheten om jag vaknar i tid imorgon och får ringa telia osv om abonnemangsflytt av bredband och dyl.
Just nu känns det som den enda lösningen.

Slänger in en update sen när jag vet mer.

“A pessimist is somebody who complains about the noise when opportunity knocks.”