Dittan och dattan!

Hmm det var ett tag sen jag skrev nu faktiskt ändå, så vad har skett sen dess?

I helgen blev det en massa öl iaf, både fredag och lördag... så nu har man ju prövat på det igen. Fredagen spenderades hemma i lägenheten, kom en del folk, de va kul!

På lördagen var jag till Emil och där var det redan en del folk, tills det rasade in ännu mer. Kvällen slutade på dido, vilket inte var en höjdare.

På söndagen var det friskt väder ute så jag tog mig en promenad till Carros grav och tände ett ljus och pratade lite grand (jag pratar med tankarna, folk gör det väl på sitt eget sätt och jag tänker oftast om vad jag känner och tycker om allt) sen gick jag samma väg tillbaka (efter RV71) så man kunde få se lite folk iaf...
Helt oväntat så skriker en bypöjk "njaaaa" genom bilrutan på en bil åt mig, skrattar och ler, och jag började fundera på vilken tomte det kunde vara. Det visade sig vara en bra pöjk, Micke, och han lyckades överraska mig ganska rejält också! Trodde att han skulle vara borta längre o så var han bara där. Skönt att se han igen!

På måndagen så hade jag
en bakdag. Jag bakade en chokladtårta till Josefins 20årsdag!
Brukar vanligtvis inte baka, men nu fanns det ju en bra anledning, och det va ganska kul faktiskt!
Enligt recept så skulle effektiv baktid ta ca 1 timme, för mig tog det kanske 2-3 timmar  =)
Ja äter knappt tårta själv, men jag tyckte den såg så god ut på bilden som fanns på receptet så jag fick lov att prova, det kanske trots allt inte är riktig tårta utan mer som en enda stor bakelse, jag vet inte? MEN, den var god iaf! =)
Ska ni ha recept så kostar det ju en slant!




Tårtan jag lyckades röra ihop, denna är jag fanimej nöjd med!

Idag har jag precis kommit hem efter en fartfylld dag på fritids.
Det var första dagen jag var där som vikarie, och visst var det stor skillnad mot mitt förra arbete.
Nu hade man massa barn omkring sig hela tiden och det var jättekul att bli uppskattad av dom!
Det var ganska svårt att försöka ge lika mycket tid till allihopa, speciellt när alla frågar om man kan hjälpa dom,
om man kan följa med dom och titta vad dom har gjort, osv =)
Full rulle helt enkelt, jag trivdes kanon där!  (Tack Angéla)
Jag fick tillbaka en massa minnen från den tid man själv var där, då man inte hade ett problem att tänka på, utan bara lek och stoj som stod i fokus, så det va kul. Minns en massa tok som jag, Linus och Bertil gjorde iallafall :) skapligt längesen det var, men vissa saker sitter tydligen rätt hårt, och det är bra att man inte glömmer allt för det vore ju synd.

Nu vet jag inte vad jag ska skriva mer... Kommer väl mera inlägg när det finns något nämnvärt.

Ni får ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Linn

Vilka tårtbakartalanger du =)

2009-02-19 @ 18:04:43
URL: http://mrsguldfisk.blogg.se/
Postat av: Emil

Jahadu vilken vacker tårta, hur gör man en sådan fin tårta?



//EMIL

2009-02-19 @ 19:23:56
URL: http://www.aramiz.se
Postat av: Emils Maria

hehe, vad kul!!! har du prövat dig som dagisfröken? hoppas du trivs, man blir bara så mkt mer possitiv efter en dag med barn=) du kan då lära dem baka kakor också!!!

2009-02-19 @ 19:28:38
Postat av: maria

ps...du får laga smulpaj...det går typ på 30 min allt som allt hehe snabbt och gott...och nästan ingen smutsig disk...

hoppas vi kan få recept av dig=) eller så får jag vara fräck och hoppas på att få en sån fin tårta av dig nästa gång jag och emil kommer på besök till dig! :P

2009-02-19 @ 19:37:32
URL: http://ryskan.blogg.se/
Postat av: Malin

Tja Danne, trevligt att se dig på volleybollen i lördags, förväntar mig att du är på plats nu på lördag igen =) kl.15 börjar matchen!!

Å nu rasar ju inläggen in här, så nu ska jag sluta gnälla =P

Är sjuk varit hemma från jobbet idag så d e lite synd om mig, kanske jag är värd en sån där chokladtårta, eller???

2009-02-19 @ 20:21:23
Postat av: Lina M

Ojoj, det är nästan så du blir tvungen att fixa tårtkalas. Såg riktigt smarrigt ut det där!

2009-02-19 @ 20:26:28
URL: http://linamoen.blogg.se/
Postat av: tMe

lär inte barnen något olämpligt nu! ^^

2009-02-19 @ 21:05:43
URL: http://tm3.blogg.se/
Postat av: Danne

Haha sjukt, först nu såg jag att inlägget gick fram och hade 7 kommentarer =)



#1 Japp Linn, vilka talanger va!=)



#2 Emil jan länka dig receptet, nästan omöjligt att misslyckas med!



#3-4 Maria, det va jättekul faktiskt, massa lek och så fyllda av glädje, man blir glad att se det!



#5 Jaså du Malin du är sjuk, tråkigt =/ jag kanske skulle kunna spara en bit åt dig iaf=) Kommer på lördag och kikar om jag kommer ihåg det! =)



#6 Lina om du visste hur god den va du ;) Kanske får styra upp tårtkalas!



#7 Nej då Timmie, men man blir inte så förvånad över vad barn kan bara dom vill, jag blev nog rätt förvånad kan jag säga haha. Men de lär du ju inte få veta, har ju tystnadsplikt!

2009-02-19 @ 21:17:59
URL: http://fusse.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tårtan var jättegod!! Du är min lilla konditor du ;) PUSS

2009-02-20 @ 15:57:02
Postat av: Josse

Oj.. det var jág som skrev fast det kanske du visste :p

2009-02-20 @ 15:58:14
Postat av: Heed

Förbannat bra att du fick lite vikarie jobb där det snacka du ju om för ett bra tag sen :) Sen lär jag nog säga att du bakar en skvätt bättre än mig :D Ha det gött så hörs vi när mördar veckan är slut :D

2009-02-20 @ 18:09:05
Postat av: Danne

Japp, tack snuttan =) Nästa gång får det bli hembakta bullar haha =) Puss!



Heed, jo jag tror också jag bakar bättre än dig, vet inte varför jag tror det, men jag gör det =)!

2009-02-20 @ 21:35:32
URL: http://fusse.blogg.se/
Postat av: Adam Lindström

HA... FUSK tårtan med ICA´s bötttnnn.



2009-02-24 @ 00:36:20
URL: http://wincraft.blogg.se/
Postat av: Danne

haha säkert adam :)

2009-02-24 @ 18:35:01
URL: http://fusse.blogg.se/
Postat av: Micke

Kul att se dig o pöjk.



Ja tårtan var förbaskat god, jag längtade hela helgen efter att få en smakbit :)

2009-03-04 @ 13:22:48
Postat av: Josse

oh herregud va sugen jag blev på tårta nu.. Speciellt din tårta.. eller ja den blev ju min!! mmmmmm :)

2009-03-04 @ 23:47:25
URL: http://jhouck.blogg.se/
Postat av: Danne

Hehe ja detsamma Micke, du fick smaka den del du med=)



Josse då :P Tårta mitt i natten! =) Får ta o baka en nästa gång du blir sugen på tårta då =)

2009-03-05 @ 14:03:30
URL: http://fusse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0