Back to reality!

Då var man tillbaka till Vansbro igen efter en vecka på Malta. Det visade sig ganska snart att jag inte skulle vara där längre än 6 månader. Kanske 2 månader, 3 månader, eller 1 månad bara?? Ingen aning, men inte längre än 6 månader. När den känslan kom så började jag fundera på om det var värt att riskera a-kassa, sitta på malta och betala 2 hyror för den lön man fick där. Har känslan varit att jag stannat där bort emot 1 år eller längre så har jag förmodligen inte tvekat att säga upp lägenheten här hemma och arbetat där. Åkte dit för att se hur allt verkade och nu blev det så här. Så kan det gå!

I övrigt då, vad har jag och Calle gjort?
Vi har haft det skönt helt enkelt. Solen stekte på enormt där nere. Redan 08 på morgonen så gick man gärna i skuggan där det var svalt. En dag har vi har druckit några öl och gått runt staden Sliema så långt vi orkade, vilket tog oss en heldag, men det var underbart att få gå och se allt. Iaf för tillfället, hur benen kände sig dagen efter är en helt annan sak.



En del av staden Sliema!


Två andra dagar har vädret varit mulet, varmt, och lite regn med åska så det fanns inte så mycket att göra. Ett ställe som va riktigt nice satt vi ofta t.o.m 2 gånger per dag och åt vid. Ett ställe som kallas för Jubilee, dom spelade livejazz en kväll, serverade underbart god pasta, och så en öl till maten var underbart. En annan positiv sak var att man fick surfa gratis på denna resturang, så man kunde göra lite bankärenden och hålla kontakt med andra o allt vad man nu fan vill =) Bra bra!



En bild tagen inne på Jubilee, man ser ett bord som hänger uppochned i taket, rätt fräckt!

På fredagen gick vi ut med Jocke, vilket skulle vara våran team-leader / chef. Skön snubbe! Behöver inte gå in på några detaljer hur kvällen var, förutom att det var sjukt kul att festa på Malta. Massvis med folk, vissa ställen hade överfullt med folk, andra ställen hade helt perfekt antal festande människor. Ii kom till 1 ställe som det var totalt tomt på, men det var ju bara att gå vidare. Nog om det, en kul kväll!



Jag och Jocke - Vi har precis ätit upp maten och ska snart bege oss till delen av staden där festerna pågår!


På lördagen skulle vi äntligen
få åka till ett ställe som jag blivit tipsad om - Blue lagoon!
Vi skulle åka redan på fredagen men det blev inställt pga jag vet inte vad. Så vi gick väl upp vid 08-tiden ungefär, slängde i oss den vidrigaste hotellfrukosten man kan tänka sig, sen drog vi iväg till båten. Captain morgan cruises hette dom som hade hand om resorna dit. Vi åkte båt norrut längs kusten av malta, kaptenen berättade lite historia om ställerna vi såg, de hade tydligen varit massa filminspelningar där, bl a scener till Gladiator! Väl där så förstod man varför folk sa att man skulle åka dit! Åh vackert! Så klart vatten att man kunde säkert se botten om de så var 10m djupt.. Är inte så bra på att bedömma avstånd i vatten ;) Calle som för övrigt hade bränt sig och hade blåsor full kroppen badade inte, men jag kände mig lite viking och hoppade i det 18gradiga vattnet, underbart att ligga i väl man var där. Sen började åskan igen... suck, och regn. Vi gick tillbaka till båten och åt en lunchbuffe som ingick i priset, entrecôte, pasta, fisk och potatis m.m.
På resan hem så va det storm på havet och ibland kändes det som båten lyfte på vågorna, ibland kändes det som vi höll på att välta över. Folk spydde som grisar på båten så är man känslig för sånt borde man inte åka, usch!



Jag står på nån klippa vid Blue lagoon - Comino!



Båten vi åkte med till Blue lagoon!



Söndagen handlade
bara om att resa hemåt, inget nämnvärt.

Väl hemma så var jag upp till gravplatsen och tittade på Carros gravsten som äntligen kommit, den kom väl då jag var på Malta förstås. Den vart så sjukt vacker och jag är nöjd att jag lagt ner tid på att försöka få den så bra som möjligt! Vackraste stenen jag kan tänka mig!

Nu fortsätter verkligheten här hemma igen, söka jobb och ta sig genom vardagen!

Ha det gott! Ciao

Kommentarer
Postat av: Bulan

Fina bilder FusioN^ ;)

2009-06-15 @ 02:56:03
Postat av: Danne

gött du tycker det :)

2009-06-16 @ 02:06:18
URL: http://fusse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0