Liten update

Tankte uppdatera lite om hur resan varit hitills.

Borjade med att jag och papi
akte fran vansbro kl 14 pa onsdagen. Hoppade av vid arlanda runt 18. Vi at en bit mat och checkade in for att flyga mot Helsingfors 20.40. Vi hade en timme pa oss innan vi bytte flyg mot bangkok. Vi hamnade pa mittenraden bredvid varandra med en finne och en est pa var sida om oss. Den resan gick faktiskt battre an forvantat. Mat och dryck ingick.

Vaknade val framme vid bangkok
och det forsta vi gjorde var att byta om till shorts och linne. Akte ungefar 8 rulltrappor eller vad papi raknade till, och bestamde oss for att vi akt for longt om vi skulle mota upp lunk som kommit dit dagen innan. Val framme vid utcheck so fick vi visa pass sa hade de nogon kamera som man skulle titta in i, sen var allt bra. Val utanfor utcheck so gick vi at fel hall och jag borjade tveka om lunk kommit dit alls :) Vande hall an en gong och sa tog det kanske 5 min sa stod han dar i shorts o linne! Skont att hitta honom sa smidigt! Gick ut fran flygplatsen och dra mig baklanges vad varmt det var!
Hoppade in i en taxi och drog oss mot stationen!

Kom pa att jag haft ont i en visdomstand redan pa onsdagmorgon innan vi akte, och detta hade blivit varre. Fick en inflammation forut i tandkottet vid samma tand sa halva kaken sog ut som gud vet vad... med lite radsla for det so fick vi lov att leta tag pa en tandlakare det forsta vi gjorde. Hade forsokt skojla munnen med whiskey da detta var lattare an munvatten o fa tag pa pa flyget. Val vid sjukhuset fick jag fylla i papper och massa information o pass hit o pass dit. Det tog kanske 10 minuter innan jag fick besoka tandlakaren! Imponerande snabbt. Nu skulle jag lagga mig i stolen och forsoka kunna forklara vad som problemet var, och de var ju inte sa duktiga pa engelska heller.. Akte ner, tala om va felet var o pekade pa tanden langst bak. Vad jag egentligen ville var val att dom skulle skara upp tandkottet eller liknande sa spanningen kunde slappa, sen spola rent.. o dom froga bara om dom skulle dra ut den.. nej du tack sa jag, do hissa dom upp mig. Haha, borja bra.. till slut sa erbjod dom sig att tvatta munnen pa mig och skriva ut smartstillande och antibiotika mot inflammationen. Det haller i sig an so varken ar inte so rolig... men borjar avta iaf!! Nog om tandjaveln.

Efter tandlakaren at vi lite mat, bokade bussbiljett ner mot Surattani dar vi skulle byta buss mot hamnen, sen ta baten till Koh Pha Ngan dar vi bor och ar idag. Allt gick smidigt och traffade monga trevliga prickar.. Allt ifran sjalvresande kanadensare till engelskman som blivit av med iphones allt va de var vid nogot tvattstalle i vietnam.. Kanske inte sa konstigt om dom tuggat valium i nogra dar... Men trevliga folk iaf!

Vi har hittat ett underbart boende.. 2 dubbelsangar, beachfront bungalows.. Bor 25m fron stranden, vattnet e knappast svalkande i varmen, vet inte hur varmt det ar, men uppskattar narmare 30! Bor billigt, runt 35kr/natt/skalle.. Ater en maltid for 14kr cirkus, sa det blir 3 gonger om dagen om man bortser fron allt vi ater nattetid. Hur som helst so har jag missat en del och valt att inte skriva om allt, for det har hant so mycket smogrejjer som e kul ocksa.

Igar var vi och sag Thaiboxning, 8st matcher, borjade i alder 13 kanske och uppat. Nogra knockouts blev det. Sjukaste matchen va den sista, de kan iof inte sla sa hort, for i rond 5 sa fick en kille 3 sparkar i huvudet, sen tva rappa slag darefter och stod upp och fortsatte ge igen.. boda stod upp efter rond 5. Forst i slutet av rond 7 sa blev det knockout till killen som fick so mycket spo i 5e ronden och stod som vinnare. Jag och papi fick ta bild med killen efterat sa ni kan forsta att killarna va sma! :)

Idag hander inte sa mycket, det askar och vi har nyss klivit upp.. gick upp vid 11.. Blir och sitta och ata mat, hanga i hangmattan och bara sloa... Om nogra dagar sa blir det mer aventyr skulle jag tro. Vi har nogot tempel vi ska kika pa, vattenfall, rida elefant, hyra vespa o kora runt on.. Snorkla, fiska osv osv Vet inte nar dock.. men snart! :) Ar sjukt sugen pa att dyka ocksa, var inte sa dyrt att ta ett cert har om man vill det. Far se vad som hander. Bilder orkar jag inte slanga upp forens vi ar hemma, dessa datorer ter sig lite som de sjalva vill!

Skriver val ett nytt inlagg nar det hander not skoj,
ska forsoka skriva upp vad vi gor sa jag kommer ihog vad jag skriva om! :)

Tills dess, ha det gott!

Ciao



Kommentarer
Postat av: Viktor R

Hoppas ni har roligt!!! Är jävligt avis. :P Sköt om dig och hälsa dem andra! / Zlatte :D

2009-11-17 @ 09:31:17
Postat av: Micke

Låter som ni har det gött pöjker, här hemma är det rusk o slask så det är bara att trivas där nere =)



2009-11-17 @ 12:01:37
Postat av: Anonym

Härligt å höra att du har d gött! Jag e INTE ett dugg avis =P

Ni kunde knappast valt bättre tidpunkt, fy fasen va grått å trist d är här! Ha en fortsatt underbar resa!!

kram m.

2009-11-17 @ 22:38:07
Postat av: Micke

Pöjk!

Köp med två st maffia hattar där nere.

Det är billigt skit. En svart och en brun.

Vore grymt till nyårs festen.

2009-11-19 @ 15:39:25
Postat av: Dan Ilbäcks

Gött o höra från er bypöjker! Kör hårt och LIVING THE DREAM!! ;=)

Själv e jag e Sthlm och ska åka Rockkryssning i kväll! :=)

Ha de bäst!!

2009-11-20 @ 11:16:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0