Golfhelg med vinst!

Efter jobbat konstant varje dag i två veckor så valde jag äntligen ta helg! På fredagen spelade jag en golfrunda med Dan, kommer inte ihåg hur det gick, men det va tur att vi gick ut och spelade så man fick känna på hur det va att svinga med klubban igen efter ha spelat 1 gång sedan ålandsresan var. Efter vi gjort oss i ordning drog vi ner på Selins ett gäng och pratade skit, åt mat, tog en öl.. Hamnade hos Ison efteråt och spelade guitar hero och lyssnade på "German Pussy" och skrattade åt Svartmes o Stig som skruvar. Tillbaka till Selins och vände efter Isons hemmakväll, hamnade vi hos Rickard för att sedan gå hem och ladda inför golfen nästa dag. En kul kväll då man fick träffa på Fluff o Olsson som äntligen hittade hem en helg.

Lagom trötta och törstiga körde morsan mig och Dan till Snåön vid 11-tiden så Dan som var med och arrangerade tävlingen fick jobba. Totalt var det 17st 3-mannalag som tävlade och lagen var givetvis lottade. Jag fick nöjet att spela med en kille o en tjej från Järna. Det roligaste av allt var ju att VI vann! Wooho!! Skapligt kul att det gick så bra o spela, o fan vilket väder det var! Första gången jag var med om att någon gjort en "eagle" också, plus att man var delaktig i den och fick sänka en 4-6meters putt. Det firades förstås med 2 whiskeyklunkar då birdie är 1 ;) Efter prisutdelningen och tacktal begav sig det flesta tävlanden till herrgården och åt middag. Nåt speciellt är det med herrgården må ni tro, första gången, för kanske 2.5år sen åt jag svamp som jag hatar och kände mig faktiskt inte ens äcklad. Denna gång åt jag en förrätt med räkor och rom på någon sorts macka och även nu så fick jag inte bli äcklad... :) Kanske whiskeyn hade bedövat tungan efter vårat toppspel.. who knows!
Efter all god mat och allt tjatter drog jag och några till hotellet i järna och fortsatte kvällen där. Träffade på Lars som jag va ut och hade en sjuhelvetes rolig cykeltur med, tror han t.o.m "snodde" sin egen hoj haha. Efter färden runtom järna så drog vi tillbaka och sov hos han.




Vinnarbilden Dan Ilbäcks tog på mig vid prisutdelningen!

När vi vaknade fick Lars
köra mig till Snöån igen så jag fick fortsätta golfhelgen! Denna dag gick det sämre:) Hamnade i botten någonstans, men jag slog faktiskt Mr.O himself med hela 1 slag! Helgen avslutades med en film och pizza för att sedan somna runt 20-snåret på kvällen.

Ciao!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahahaha Danne.....grattis till vinsten!!

Snygg å brunbränd kropp du har oxå ;-)

kram m.

2009-09-23 @ 18:28:28
Postat av: aramiz

Grymt, bild då! Liknar ju nästan Tiger Woods? :D Skönt att höra att du hittat nått du verkligen tycker om, just att spela golf.



Ha det bra där uppe i Norr!

2009-09-24 @ 22:36:56
URL: http://www.aramiz.se
Postat av: Heed

Gud va drygt att se den där bilden när man va övertrött :D garvar röven av mig :D

2009-09-24 @ 23:12:11
Postat av: Danne

Tack tack malin, jag solar bara armarna på golfbanan, därav brännan :P

Lätt emil, det är han som e lik mig!

Heed, det är bra man får nån att skratta, hahaha så sjukt ful bild, håller med :P

2009-09-25 @ 02:09:13
URL: http://fusse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0