3e april

Påsken firade vi hos en bekant till familjen vi bor hos nu. Jag, robin, pappan i huset + ett barn åkte till den bekantes boskapsfarm ca 8mil grusväg härifrån. Väl framme fick vi åka i hans 2sits helikopter, med öppna sidor. Skithäftigt! Jag frågade hur stort område han hade, och det var ungefär 8000Hektar, massa kor o hästar, kan tänka mig man behöver en helikopter då. Hur kul kille som helst. Efter vi fått oss en åktur i helikoptern skulle det skjutas en ko. Alla barn som var där och alla män drog till en hage. Där sköt han en ko och så slaktades den på plats. Det roliga var att hans dotter på 16år eller så, berättade för killarna i 35-40 års åldern hur det skulle gå till.. Dom försökte iaf, mer än vad jag o robin gjorde :) Vi tittade på och jag som aldrig varit med om det, tyckte det va ganska intressant att få se. Efter slakten och köttet hängts upp så spelade alla på kalaset rundpingis, sen åt vi grillad fisk och kyckling som damerna hade lagat medans vi slaktade. Avslutningsvis spelades det musik, robin, 3 andra gitarrister, saxofon och allsång. Killen som ägde stället va heltokig och spelade loss och gillade verkligen att robin kom dit och spelade med dom. Dom sista (robin och ägaren) gav upp 7på morgonen eller så.. Jag bangade ur runt 5, la mig på min madrass ute på gräsmatten och sov under stjärnklar himmel. De va toppen!

Dagen efter sov vi ut väl hemma i mataranka, sen var det kalas igen. En hel hög familjer med deras barn kom över på BBQ fest som vanligt. Det spelades cricket, badades i poolen, alla gäster hade med sig olika snacks o förrätter, sen grillades det och robin underhöll alla vuxna hela kvällen - igen. Nu ska vi vidare ut till en kille som bor 15 mil härifrån och jobba hos honom. Han verkar vara en riktig aussie och jobbar med att jaga boskap han med. Hoppas på att han bjuder på ett riktigt äventyr och det tvivlar jag inte ett dugg på!


Kommentarer
Postat av: T. Roslund

Hej D,

Fick adressen i dag av Viktor. Det verkar inte "gå någon nöd" på dig/er? Många intryck att ta in och tillika erfarenheter att värdera och andvända...

Lev väl!

2010-04-26 @ 20:52:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0